13 Aralık 2011 Salı

'Ruhu saran toksinlerden arınma dem'i'

Herkes huzursuz, herkes mutsuz, sanırım ruhlarımız doyumsuz...Bir cenderedir döndüren bizi hızla ve durmadan...Hıza alışmışız yavaşladıkça, küçük çocuklar gibi bağırıyoruz hayata; daha hızlı, daha hızlı diye... Kimimiz bu hızdan muzdarip, kimimiz ala ve yine kimilerimiz basıyor stop tuşuna.
Bende uzun zamandır içerisinde olduğum bu kaosun stop tuşunu buldum ve olan biteni durdurdum.İnsanın farkındalığı ne olursa olsun, her zaman onu  alt edebilecek bir şey ;nefs, kollarını dolamış insanın kalbine ve zihnine bırakmıyor iyi ve olumlu düşünsün diye... Bugün televizyonda işittim; ' detoks'  sözcüğünü,herkesin bildiği  gibi ; belirli zaman aralıklarıyla vücudu zararlı toksinlerden temizleme işlemi.Duyar duymaz içimden; detoks kavramına yeni bir anlam daha yükledim. 'Ruhsal ve zihinsel temizlenme' hepimiz beden sağlığımızı düşündüğümüz  kadar özümüzü, ruhumuzu, düşüncelerimizi düşünüyormuyuz? Ya da zaman zaman; ''benim ruhum, düşüncelerim bu kadar kirli değildi ben neler yapıyorum'' diyebiliyor muyuz? Diyemiyorsak bile artık demeliyiz çünkü; karşımızdaki bizden, biz yanımızdakinden, bir diğeri bir diğerinden mutsuz ve huzursuz.Ve en önemlisi biz, serden umutsuz...
Herkesin düşüncelerini yenileme, değiştirme ve geliştirme yöntemleri farklıdır.Kimi ruhsal detoksunu, yogayla, kimi namazla, kimi meditasyonla,kimi resim yada müzikle gerçekleştirir.Önemli olan değişim ve gelişimdir.Kaosun yada cenderenin stop tuşunu bulduktan sonra özümüzde, yöntem ve teknik artık teferruattır.Hayatta belirli zaman aralıklarıyla köşemize çekilmeli, bir kahve yapıp nefsimiz sohbete çağırmalıyız.'Ben' diyerek konuyu açtığımız taktirde asla susmayacak ve o güne kadar yaptığımız 'ben'li konuşmaları bize anlatacaktır.Ben bugün nefsimi arayıp çaya çağırdım ve başladık karşılıklı sohbete, benim yaptıklarımdan, bana yapılanlardan anlattı uzun uzun bende ona işittiğim detoks kavramından bahsettim,dinledi beni,başına geleceklerden habersiz.Daha sonra ona Mevlanayı anlattım, insanlara verdiği  öğütlerden bahsettim.Artık senin sesine değil, onun söylediklerine kulak verip, uygulayacağım dediğimde, yüzünü görmeliydiniz =) Benim detoksum Mevlananın düşüncelerini anlayıp, uygulamaya çalışarak bu gün başladı.Bu denli hoşgörü sahibi, ilişkiler, insanlar hakkında pozitif olan ve hoşgörü yolunun daimi bekçisi'nin yoluna, elimde haritasız çıkmış bulunuyorum umarım bu yollarda kaybolur, dönüş yolunu bulduğumda ise bir pare Rumi'yi anlamış olurum. 
    Nice nice Rumiler,ışıklar,yollar bulmanız umuduyla..... Herkese iyi detokslar =)    
                                         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder